Ukuwah

Hamba Allah yang sedang mencari Cinta Nya , bermulut lancang , suka warna pink ,, blink * blink* pelajar bahasa Arab di Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah , Asal Sarawak :)

Saturday 30 March 2013

realiti yang berlalu pergi

Cerminan Diri Yang Hina


Cermin . masa silam sangat lah penting . sebab apa aku mengatak ia penting . sebab pekara itulah yang banyak mengajar kita bagaimana untuk menjadi yang lebih baik. Itu pendapat aku lah . manusia xkan pernah berhenti membuat salah , bagi sape2 yang ada masa silam yang hitam aku rasa tu lah yang terbaik . mengapa ? mesti korang rasa pelik kan ? knp aku mengatakan macam tu . sebab nya . masa silah itu merupakan guru terbaik untuk jadi cikgu tarbiyyah kita . percaya tak ? mula – mula aku pun agak x percaya tapi bila aku yang ‘terkena’ nah ! aku percaya .
Tarbiyyah merupakan guru yang terbaik ! saya suka masa silam saya . banyak ajar saya  dan ia mengajar saya tentang kehidupan yang sebenar .  tapi aku x nak lah jadi yang menerima saja . nak jugak jadi yang member . jadi apa yang aku dapat , aku nak share dekat sape2 yang kenal aku . aku x nak  diorang rasa apa yang pernah aku rasa jugak . tangan yang member lebih baik daripada tangan yang menerima . itulah yang dikatakan cermin pada diri kita . betul ? tepuk dada , ask yourself ! pergilah masa lalu ku , pergilah kau jauh dari hidup ku . aku x mau lihat kau ada di khayalan ku . 

No comments:

Post a Comment

sila komen :)