Ukuwah

Hamba Allah yang sedang mencari Cinta Nya , bermulut lancang , suka warna pink ,, blink * blink* pelajar bahasa Arab di Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah , Asal Sarawak :)

Thursday 3 January 2013

zina ada dimana - mana

"kenapa buat aku macam ni ? susah sangat ke. nak hormati aku ? " syaitan makin menggalakan apa yang si jantan tu buat kat aku. " adakah ni cara dia meluahkan expression dia sayang aku ? , haa! biarlah .. sekejap je tu, "

           2 tahun dah berlalu , apa yang dia buat kat aku masih segar dalam ingatan. membuatkan aku serik dekat lelaki .  melalui  penghijran hati bukan satu pekara yang mudah . ia amat perit tetapi sungguh manis . zaman degree sudah tamat. ibu ayah sering menyuruh aku berkahwin. aku sudah jemu semua itu. walaupun aku menolak tetapoi aku menolak dengan keputusan yang Allah bagi . setiap kali pinangan datang , setiap kali tu la aku melakukan istikarah . haaa ! sesiapa yang menjadi aku , dia pun akan merasai apa yang aku rasa . satu pinangan lagi telah datang . Alhmdulillah . Allah dah bgi jwpan ny. wlaupun aku tidak mengenali siapakah pemuda tersebut ..  10 april 2015 , lamaran pemuda tu datang ,. aku tersentap ! rupa nya si jantan yang pernah menyentuh tangan ku ! Allah , dia .disebabkan dia aku tidak menpercayai mana - mana lelaki . aku redha , ini keputusan yang Allah bagi . selepas 2 bulan perkenalan , aku sah menjadi isteri asyraf amirul . rupa - rupa nya selepas kejadian 2 tahun berlalu , dia pun merasa menyesal atas segala perbuatan yang telah dia lakukan. aku bersyukur , lelaki tu telah menjadi suami aku yang sah . Allah. sesungguhnya aku amat menyangi nya . tapi aku lebih menyangi Mu . terima kasih suami ku :)

No comments:

Post a Comment

sila komen :)